Thursday, August 5, 2010

Hepy Besday to you.....







"KEK SPAN OREN, LAYER NGAN BLUEBERRY, TOPPING NGAN FRESH CREAM"

Salam Jumaat semua....Hari ini ulang tahun ank dara 'AGIEMAS' yg ke 6 thn....besar dah anak dara mama...sebenarnya dia request nk kek yg ada air terjun...lps tu ada puteri tngh duduk kat ats batu sblh air terjun tu..dkt kelilingnya pulak adalah haiwan2..ada pondok kecil...Adusssssss!!!! tingginya imaginasi dia....aku pun try gak buat 'Kek impiannya'...tapi sbb dh tak larat sngt ni jelah yg dpt aku buat...takde puteri, tak de pondok kecil, tak der haiwan...tapi dia kata "ok lah tu mama... "

Tapi disebalik kek ni ada sikit kisah yg agk lucu..bila ingt balik kerenah 'Besday girl' ni..gelihati gak...nk tunggu kek siap pnyer pasal sampai tk bleh tidor...smpai 2 pg dok tunggu...tapi nk surprise katanye tak nk tengok dulu...aku buat kat bawah dia tngok tv kat ats....tup2 bila dia turun tngok kek tak der kat ats meja...dia tanya " mana kek kakak???"...dngn selamba aku kata " Tak jadilah kakak, dh hancur mama dah buang.." time tu jgk cuaca yg hening disubuh hari bertukar mendung dan hujan lebat pun turun pagi2 buta....bila aku tngok hujan makin lebat..takut karang ribut pulak..aku pun bawak dia pi kat peti ais..pastu aku pun bkk pintu peti ais tu......Taraaaaaaa!!!!!....cuaca yg tadinyer mendung beserta hujan lebat terus berenti....keluar terus cahaya matahari yg bersinar2.....smpi camtu skali ank aku pnyer excited nk dptkan kek impiannyer.... uihhh!!!...kalau betullah memang aku tak jadi buat camner gaya gaknyer....
masa aku kecik2 dulu aku tk pernah pun smbut besday...uhuk..uhuk..uhuk....paling tidak pun mk buatkan bubur putih , bubur merah....


Lagi satu kisah kek ni...bila siap aku suruh hubby antar kat skolah dia "Tabika Perpaduan Tmn Sri Kluang" sbb dia kata nk potong kek dngn kawan2....
Pukul 12tnghari dia balik sklolah aku tnyer ok tk potong kek dngn kwan2....muncung dia ada sikit pnjnggg..."ok tu ok mama...tapi mana lilin nyer?...pastu kakak potong kek guna pisau c'gu yg slalu buat potong sayur???...kih..kih..kih...kesiannnn...ni gara2 kelam kabut...pisau ngn lilin tercicir kt rmh...

No comments:

Post a Comment


ShoutMix chat widget